Skip to main content

تأجيل عقد المنتدى المرتقب لنظام اسم النطاق DNS في الشرق الأوسط

هذه الصفحة متوفرة باللغات:

 اسطنبول - 27 شباط (فبراير) 2020 - أعلنت مؤسسة الإنترنت للأسماء والأرقام المخصصة (ICANN) اليوم عن أنه تم تأجيل منتداها لنظام اسم النطاق DNS في الشرق الأوسط والذي كان من المقرر عقده في الفترة من 24-25 آذار (مارس) 2020 في مدينة الرياض في المملكة العربية السعودية. تم اتخاذ هذا القرار بالتنسيق مع مضيّفينا نتيجة لانتشار فايروس كورونا (COVID-19) الذي تم اعتباره من قبل منظمة الصحة العالمية كحالة صحية دولية طارئة.

وسيتم تحديد الموعد الجديد لانعقاده وذلك بالتنسيق مع الجهة المضيفة للمنتدى وهي هيئة الاتصالات وتقنية المعلومات (CITC).

 تتقدم ICANN بالشكر لهيئة CITC لجهودها المبذولة في استضافة هذا الاجتماع. ونحن ممتنون لتفهمهم ونتطلع الى العودة الى الرياض في المستقبل.

لقد جاء هذا القرار بعد أسبوع من إعلان مجلس إدارة ICANN عن أن منتدى المجتمع ICANN67 الذي كان من المقرر عقده في الفترة من 7-12 آذار (مارس) 2020 في كانكون في المكسيك، سيتم عقده بدلاً عن ذلك كمؤتمر افتراضي وبمشاركة عن بعد لضمان صحة وسلامة كافة الحاضرين فيه.

نبذة عن ICANN

مهمة ICANN هي ضمان شبكة إنترنت عالمية مستقلة وآمنة وواحدة. فلأجل الوصول الى شخص آخر عبر الإنترنت ينبغي عليك أن تقوم بكتابة عنوان - اسم أو رقم - من خلال حاسوبك أو أي جهاز آخر. يجب أن يكون هذا العنوان فريدًا من نوعه لكي يتسنى للكمبيوترات أن تجد بعضها البعض. وتقوم ICANN بتنسيق تلك المعرّفات الفريدة من نوعها في سائر أنحاء العالم. وقد تم تأسيس مؤسسة ICANN في عام 1998 كشركة غير ربحية ذات منفعة عامة ومجتمع من المشاركين من كافة أنحاء العالم.


More Announcements
Domain Name System
Internationalized Domain Name ,IDN,"IDNs are domain names that include characters used in the local representation of languages that are not written with the twenty-six letters of the basic Latin alphabet ""a-z"". An IDN can contain Latin letters with diacritical marks, as required by many European languages, or may consist of characters from non-Latin scripts such as Arabic or Chinese. Many languages also use other types of digits than the European ""0-9"". The basic Latin alphabet together with the European-Arabic digits are, for the purpose of domain names, termed ""ASCII characters"" (ASCII = American Standard Code for Information Interchange). These are also included in the broader range of ""Unicode characters"" that provides the basis for IDNs. The ""hostname rule"" requires that all domain names of the type under consideration here are stored in the DNS using only the ASCII characters listed above, with the one further addition of the hyphen ""-"". The Unicode form of an IDN therefore requires special encoding before it is entered into the DNS. The following terminology is used when distinguishing between these forms: A domain name consists of a series of ""labels"" (separated by ""dots""). The ASCII form of an IDN label is termed an ""A-label"". All operations defined in the DNS protocol use A-labels exclusively. The Unicode form, which a user expects to be displayed, is termed a ""U-label"". The difference may be illustrated with the Hindi word for ""test"" — परीका — appearing here as a U-label would (in the Devanagari script). A special form of ""ASCII compatible encoding"" (abbreviated ACE) is applied to this to produce the corresponding A-label: xn--11b5bs1di. A domain name that only includes ASCII letters, digits, and hyphens is termed an ""LDH label"". Although the definitions of A-labels and LDH-labels overlap, a name consisting exclusively of LDH labels, such as""icann.org"" is not an IDN."