Skip to main content

ICANN توقّف مراكز المشاركة عن بعد خلال الإجتماعات العامة

قبل سنتين، وفّرت منظمة ICANN وعلى أسس تجريبية مراكز المشاركة عن بعد خلال بعض جلسات إجتماعات ICANN العامة. وكان الهدف من ذلك هو تشجيع المشاركة للأشخاص الذين لم يتمكنوا من الحضور شخصياً في الإجتماعات. وكان التركيز حينها على توفير إمكانية الوصول الى المناقشات الجارية حول عملية إنتقال الإشراف على وظائف هيئة الإنترنت للأرقام المخصصة IANA.

لم تجلب مراكز المشاركة عن بعد ذلك العدد الكبير من المشاركين الجدد الى ICANN. ولم يكن الطلب على تجربة مراكز المشاركة تلك عالياً – حيث نادراً ماوصلت الى 10 مراكز مشاركة مع عدد محدود من المشاركين في كل مركز. بالإضافة الى ذلك، فإن التعقيدات التقنية من جهة المركز عن بعد غالباً ما منعت المشاركين من المساهمة بشكل فعّال. ولهذه الأسباب، قررت منظمة ICANN إيقاف العمل بتوفير مراكز المشاركة عن بعد وبدلاً عن ذلك قمنا بتركيز مواردنا وجهونا على أدوات اخرى.

فقط إستثمرالفريق الفني لدى ICANN إمكانياته وبأقصى مايستطيع على أدوات المشاركة عن بعد، الحديثة منها. حيث ساعدت تحديثات براامجية نظام Adobe Connect على تعزيز تجربة الاجتماعات - مع الفديوات الحية، والمشاركة بالوثائق وجسور الهواتف السمعية (حين الطلب). ففي كل غرفة لبرامجية Adobe Connnect، يعمل عضو كادر ICANN كمدير للمشاركة عن بعد. حيث يتناول هذا الشخص المسائل التقنية ويعمل على ضمان أن يكون لكل المشاركين عن بعد نفس الوقت والفرصة للتواصل مع المشاركين في غرفة الاجتماع. وعلى طول الجلسات بإمكان المشاركين عن بعد طرح الأسئلة والحصول على الأجوبة بشكل سريع وكذلك تحميل الوثائق الخاصة بالجلسة.

نود ان نتقدم بالشكر لكم جميعاً الذين شاركتم معنا في تجربة مراكز المشاركة عن بعد. ونعتقد بان أدوات المشاركة عن بعد الخاصة بنا ستتيح لكم فرص متساوية للمشاركة في الإجتماعات العامة لـ ICANN.

Comments

    Domain Name System
    Internationalized Domain Name ,IDN,"IDNs are domain names that include characters used in the local representation of languages that are not written with the twenty-six letters of the basic Latin alphabet ""a-z"". An IDN can contain Latin letters with diacritical marks, as required by many European languages, or may consist of characters from non-Latin scripts such as Arabic or Chinese. Many languages also use other types of digits than the European ""0-9"". The basic Latin alphabet together with the European-Arabic digits are, for the purpose of domain names, termed ""ASCII characters"" (ASCII = American Standard Code for Information Interchange). These are also included in the broader range of ""Unicode characters"" that provides the basis for IDNs. The ""hostname rule"" requires that all domain names of the type under consideration here are stored in the DNS using only the ASCII characters listed above, with the one further addition of the hyphen ""-"". The Unicode form of an IDN therefore requires special encoding before it is entered into the DNS. The following terminology is used when distinguishing between these forms: A domain name consists of a series of ""labels"" (separated by ""dots""). The ASCII form of an IDN label is termed an ""A-label"". All operations defined in the DNS protocol use A-labels exclusively. The Unicode form, which a user expects to be displayed, is termed a ""U-label"". The difference may be illustrated with the Hindi word for ""test"" — परीका — appearing here as a U-label would (in the Devanagari script). A special form of ""ASCII compatible encoding"" (abbreviated ACE) is applied to this to produce the corresponding A-label: xn--11b5bs1di. A domain name that only includes ASCII letters, digits, and hyphens is termed an ""LDH label"". Although the definitions of A-labels and LDH-labels overlap, a name consisting exclusively of LDH labels, such as""icann.org"" is not an IDN."