Skip to main content

نطاقات gTLD الجديدة: تقرير موازنة منطقة الجذر

هذه الصفحة متوفرة باللغات:

التقرير: التأثير على عمليات خادم الجذر والتوفير المستحق لنطاقات gTLD الجديدة [PDF، 2.66 ميجابايت]

تنشر ICANN التقرير "التأثير على عمليات خادم الجذر والتوفير المستحق لنطاقات gTLD الجديدة". وجاء التقرير نتيجة طلب من اللجنة الحكومية الاستشارية لـ ICANN بتقديم "تقرير كامل مع تحليل كامل، على أن يشتمل على كافة البيانات الأساسية لإمكانية توسيع نطاق الجذر".

ويقوم التقرير على أساس العمل السابق ولكن أيضًا يشتمل على نواحي إضافية للتحليل من أجل دعم النتيجة التي يتوصل إليها هذا التقرير بأن منطقة الجذر يمكن تنميتها بطريقة مستقرة. وتشتمل التقارير الجديدة على نموذج إضافي ومحسن لرسم صورة عن نمو منطقة الجذر، بالإضافة إلى تحليل للتأثير على تأخير عمليات تحديث منطقة الجذر. وقد تم تضمين هذه التحليلات والمعلومات الداعمة الهامة الأخرى في الملاحق.

وقد جاء التقرير نتيجة التعاون القريب بين مجلس الإدارة الفني في ICANN، والمجتمع وأعضاء فريق العمل. وقد كانت هناك العديد من عمليات التكرار من أجل الوصول إلى نسخة ترد على طلب GAC. وحتى مع ذلك، تم نشر التقرير كإصدار أول بحيث يمكن تعديله في الردود الأسئلة المقدمة من الحكومات أو الأسئلة المقدمة من الآخرين بالإضافة إلى طلبات الاستيضاح.

ولم يتم نشر التقارير الجديدة بصفة عامة خلال اجتماعات ICANN. كما أن هذا التقرير الذي تم إرساله حديثًا إلى GAC يتم نشره ردًا على الطلبات الأخرى.


More Announcements
Domain Name System
Internationalized Domain Name ,IDN,"IDNs are domain names that include characters used in the local representation of languages that are not written with the twenty-six letters of the basic Latin alphabet ""a-z"". An IDN can contain Latin letters with diacritical marks, as required by many European languages, or may consist of characters from non-Latin scripts such as Arabic or Chinese. Many languages also use other types of digits than the European ""0-9"". The basic Latin alphabet together with the European-Arabic digits are, for the purpose of domain names, termed ""ASCII characters"" (ASCII = American Standard Code for Information Interchange). These are also included in the broader range of ""Unicode characters"" that provides the basis for IDNs. The ""hostname rule"" requires that all domain names of the type under consideration here are stored in the DNS using only the ASCII characters listed above, with the one further addition of the hyphen ""-"". The Unicode form of an IDN therefore requires special encoding before it is entered into the DNS. The following terminology is used when distinguishing between these forms: A domain name consists of a series of ""labels"" (separated by ""dots""). The ASCII form of an IDN label is termed an ""A-label"". All operations defined in the DNS protocol use A-labels exclusively. The Unicode form, which a user expects to be displayed, is termed a ""U-label"". The difference may be illustrated with the Hindi word for ""test"" — परीका — appearing here as a U-label would (in the Devanagari script). A special form of ""ASCII compatible encoding"" (abbreviated ACE) is applied to this to produce the corresponding A-label: xn--11b5bs1di. A domain name that only includes ASCII letters, digits, and hyphens is termed an ""LDH label"". Although the definitions of A-labels and LDH-labels overlap, a name consisting exclusively of LDH labels, such as""icann.org"" is not an IDN."